سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نفس ‏زکیه از نشانه‏هاى حتمى: - دریچه ای متفاوت در دنیای وب
...

آخرین نشانه از نشانه‏هاى حتمى در آستانه قیام ‏جهانى حضرت بقیةاللَّه - ارواحنافداه - قتل نفس‏زکیه است که در مسجد الحرام، در میان ‏رکن و مقام به هنگام قرائت پیام امام به شهادت مى‏رسد.‏‎ ‎

اللهم عجل لولیک الفرج

قتل نفس‏زکیه و خسف بیدا، از علامات ظهور به معناى اخص کلمه نمى‏باشند، ‏بلکه علامت خروج و قیام جهانى آن حضرت مى‏باشند

شیخ مفید نیز به پیروى از کلام امیر مؤمنان‏ علیه السلام این دو نشانه را کنار هم یاد کرده ‏است.

کشته شدن نفس ‏زکیه در میان رکن و مقام از نشانه‏هاى حتمى است. در این رابطه ‏چندین حدیث با سند صحیح در بخش آغازین این نوشتار ذکر نمودیم و اینک حدیث دیگرى ‏مى‏آوریم که آن را شیخ مفید از طریق فضل‏بن شاذان از امام باقر علیه السلام روایت کرده ‏که فرمود: وَ قَتلُ النَّفس الزَّکیة مِنَ المحْتوم؛ قتل نفس ‏زکیه از نشانه‏هاى حتمى ‏است.(187) این حدیث به همین تعبیر از امام صادق‏ علیه السلام نیز روایت شده ‏است.(188)‏‎ ‎

نفس‏زکیه نامش محمد است. امام صادق‏علیه السلام در ضمن یک حدیث طولانى ‏مى‏فرماید: وَ قَتْلُ غُلامٍ مِن آلِ‏ مُحمَّد صلى الله علیه و آله و سلم بَینَ الرُّکنِ وَ المَقام، ‏اِسْمُهُ مُحمدبن مُحمد، وَ لَقَبُهُ النَّفسُ ‏الزَّکیَّة؛ قتل جوانى از آل ‏محمد صلى الله علیه و آله ‏و سلم در میان رکن و مقام که نامش محمد فرزند محمد، و لقبش: نفس‏زکیه ‏مى‏باشد.(189)‏‎ ‎

این حدیث را فضل‏بن شاذان فقط با دو واسطه نقل کرده که هر دو در حد اعلاى وثاقت ‏مى‏باشند.(190)

در این حدیث که از نظر سندى در اوج صحت است، نام پدرش محمد ‏آمده، ولى در حدیث دیگرى از امام باقر علیه السلام حسن آمده است.(191)‏‎ ‎

نفس‏زکیه از تبار امام حسین‏علیه السلام است. امام باقرعلیه السلام در ضمن یک ‏حدیث طولانى مى‏فرماید: اگر هر چیزى بر شما مشتبه شود؛ هرگز پیمان پیامبر، پرچم ‏پیامبر، سلاح پیامبر، و نفس‏زکیه‏اى که از نسل امام حسین‏علیه السلام است، بر شما ‏مشتبه نمى‏شود.(192)‏‎ ‎

پس آنچه ابو الفرج نقل کرده که نفس‏زکیه از اولاد امام حسن مجتبى‏علیه السلام است، ‏از سوى پیروان نفس‏زکیه (محمدبن‏عبداللَّه‏بن‏حسن) جعل شده است.‏‎ ‎

حضرت مهدى دقیقاً 15 روز بعد از قتل نفس‏زکیه قیام جهانى خود را آغاز مى‏کند. امام ‏باقرعلیه السلام در این رابطه مى‏فرماید: لَیْسَ بَینَ قِیامِ القائِم وَ قَتلِ النَّفسِ ‏الزَّکیةِ أَکثَر ‏مِن خَمسةَ عَشْرَ لَیلَة؛ در بین قتل نفس‏زکیه و قیام قائم(193) جز 15 شب فاصله‏اى ‏نخواهد بود.(194)‏‎ ‎

نفس‏ زکیه بى‌گناه است. امیرمؤمنان‏علیه السلام در این رابطه مى‏فرماید: ریختن خون ‏حرام، در روز حرام، در شهر حرام، از تیره‏اى از قریش. سوگند به خدایى که دانه را ‏شکافت و انسان را آفرید، پس از آن بیش از 15 شب حکومت نخواهد داشت.(195) ‏منظور از خون حرام؛ انسان بى گناه، منظور از روز حرام؛ ماه ذیحجة الحرام و منظور از ‏شهر حرام؛ مکه معظمه مى‏باشد.‏‎ ‎

نفس زکیه انسانی بی‌گناه و پاک به نام محمد از تبار امام حسین علیه السلام است

قتل نفس‏زکیه خیلى ناجوانمردانه است. امیرمؤمنان‏علیه السلام در این رابطه مى‏فرماید: ‏به خدا سوگند گویى به نوجوانى از قریش مى‏نگرم که در خون خود دست و پا مى‏زند. ‏پس از این جنایت کسى در روى زمین عذر آنها را نپذیرد و دیگر براى آنها سیطره‏اى ‏نمى‏ماند.‏‎ ‎

نفس‏زکیه را به هنگام قرائت پیام حضرت مى‏کشند. امام باقرعلیه السلام مى‏فرماید: ‏قائم(196) به یکى از یارانش مى‏فرماید برو به سوى اهل مکه و بگو من فرستاده فلانى ‏هستم. او به شما مى‏گوید »ما اهل‏بیت رحمت و معدن رسالت و خلافتیم، ما ذریه پیامبر ‏و از تبار پیامبرانیم، ما مورد ستم واقع شدیم، ما پایمال و منکوب شدیم، از روزى که پیامبر ‏ما رحلت کرده تا به امروز حق ما گرفته شده، ما از شما یارى مى‏طلبیم. ما را یارى ‏کنید.« هنگامى که آن جوان این پیام را ابلاغ مى‏کند؛ به سویش تهاجم مى‏کنند و او را در ‏میان رکن و مقام سر مى‏برند. او نفس‏زکیه است.(197)‏‎ ‎

نفس‏زکیه دقیقاً روز 25 ذیحجه کشته مى‏شود و 15 روز بعد، روز دهم محرم (عاشورا) ‏قیام جهانى آغاز مى‏شود.‏‎ ‎

آخرین نشانه، قتل نفس‏زکیه است و بعد از آن، حضرت مهدى(198) صاحب سیره ‏شایسته، قیام مى‏کند.‏‎ ‎

حضرت مهدى(199) خروج نکند جز هنگامى که نفس‏زکیه کشته شود. چون او کشته ‏شود، ساکنان زمین و آسمان بر آنها خشمگین شوند.(200)‏‎ ‎

عبداللَّه‏بن بشّار سوگنامه مفصلى پیرامون شهداى راه فضیلت، از خاندان عصمت و ‏طهارت سروده، در مورد نفس‏زکیه مى‏گوید:‏‎ ‎

‏               و آخر عند البیت یقتل ضیعة‎ ‎‏               یقوم فیدعو للامام فینحر‎ ‎

یکى دیگر به تباهى در کنار کعبه کشته مى‏شود، او برمى‏خیزد و به سوى امام‏ علیه ‏السلام فرا مى‏خواند و در این راه کشته مى‏شود.‏‎ ‎

‏              وفی قتل نفس بعد ذلک زکیة‎ ‎‏              امارات حق عند من یتذکر‎ ‎

در قتل نفس‏زکیه نشانه‏هاى حقى هست براى کسى که متذکر شود.‏‎ ‎



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 15
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 924445

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]