سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احمدینژاد سخنران نخستین روز نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل شد - دریچه ای متفاوت در دنیای وب
...

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران به عنوان سخنران نخستین روز نشست سران شصت و چهارمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.

سخنگوی رییس مجمع عمومی سازمان ملل روز چهارشنبه تازه ترین برنامه نهایی شده سخنرانان نشست مجمع را دراختیار خبرنگاران قرار داد.

جلسات بحث عمومی روسای کشورها از صبح چهارشنبه 23 سپتامبر (اول مهرماه) آغاز می شود و تا شنبه ادامه می یابد.

در این برنامه به شماری از روسای جمهوری و رهبران کشورها برای روز شنبه وقت داده شده که سخنرانی خود را ارائه دهند.

طبق عرف معمول این سخنرانیها با سخنرانی رییس جمهوری برزیل آغاز می شود و هر سخنران فرصت دارد تا طی 15 دقیقه مهمترین مسایلی را که از نظر مردم کشور او اهمیت دارند، بیان کند.

معمولا رقابت و رایزنی های شدیدی میان نمایندگی های 192 کشور عضو سازمان ملل در می گیرد تا صدر جدول سخنرانی ها را به خود اختصاص دهند.

"ژان ویکتور نکولو" سخنگوی جدید مجمع عمومی سازمان ملل به خبرنگاران گفت طبق آخرین اطلاعاتی که تا روز چهارشنبه نهایی شده , 86 نفر از رهبران کشورها, سه معاون رییس جمهور, 36 نفر از سران دولت, هشت معاون نخست وزیر, 55 وزیر امور خارجه و 23 معاون وزیر در نشست امسال شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از سازمان ملل , پس از پایان سخنرانی مقامها, جلسات مربوط به بررسی مواد موجود در دستور کار مجمع و رسیدگی و تصویب قطعنامه ها به صورت بسیار فشرده تا اواخر دسامبر(دی‌ماه) در کمیته های شش گانه زیرمجموعه مجمع ادامه خواهد داشت.

کمیته های شش گانه مسایل متفاوتی از جمله اقتصادی، حقوق بشر، بودجه و اداری، خلع سلاح، مسائل ویژه سیاسی و استعمارزدایی و حقوقی را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.

در نشست امسال مجمع عمومی سازمان ملل موضوعاتی همانند راههای برقراری صلح و امنیت بین المللی، تقویت رشد و توسعه، حقوق بشر، کمک‌های انساندوستانه، راههای تقویت عدالت و قوانین بین المللی، خلع سلاح، کنترل مواد مخدر، پیشگیری از جنایت، مقابله با تروریسم بین المللی در اشکال متفاوتش مورد بحث قرار می گیرد.



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 45
بازدید دیروز: 122
کل بازدیدها: 924797

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]