سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احمدی نژاد مرکز رانت خواری را تعطیل کرد - دریچه ای متفاوت در دنیای وب
...

دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی ، نماینده مردم مشهد مقدس وکلات در مجلس شورای اسلامی و همچنین عضو کمسیون بهداشت مجلس گفت: احمدی نژاد به درستی مراکز رات خواری را تعطیل کرد.
وی در گفتگو با دولت یار تصریح کرد رسانه های بیمار دشمن دولت نهم هستند.
متن مصاحبه بدین شرح است:
ارزیابی شما از میران موفقیت دولت نهم در تحقق شعار های دکتر احمدی نژاد چیست؟
در ابتدا باید بگویم که در جواب این سوال ما با دو بعد از کلیت این دولت روبرو هستیم یکی رویکرد و دیگری عملکرد دولت. ابتدا مایلم کمی از رویکرد دولت صحبت کنم که یکی از نقاط مثبت و موجه دولت نهم بوده و هست.
رویکرد دولت نهم رویکردی است که بیشتر به مبانی ارزشی ، اسلامی نزدیک است و به نوعی دور شدن دولتهای گذشته از مبانی ارزشی را جبران کرد . به نوعی بازگشت این رویکرد ها به ارزشهای انقلابی و دینی از دستاوردهای دولت دکتر احمدی نژاد به حساب می آید.


در خصوص عملکرد اما باید بگویم که آمار و ارقام خود گویای تفاوت مثبتی است که در این دولت نسبت به دولتهای گذشته صورت گرفته است. منتها اینکه بخواهیم بگوییم دولت موفقیت 100 درصد داشته خود جای بحث دارد به نظر من اگر برخی امور را اصلاح می کردند با همین زحمتی که کشیده شد نتایج بهتری را شاهد بودیم. اینها همه مواردی است که جای بحث دارد. به نظر شما آیا دولت نهم در راستای شکستن حلقه بسته مدیریتی موفق عمل کردند یا خیر؟
آن چیزی که بوده است شکسته، اما اینکه آیا توانسته تمام ظرفیتها را به کار بگیرد باید بگویم  به نظر میرسد که برخی بیرون مانده اند به قول معروف در کل آن بت شکنی که در این حوزه باید انجام می شد انجام شده است. گرچه اگر بهتر عمل می شد ممکن بود برخی از ظرفیتها بیشتر و بهتر پای کار بیایند .
عملکرد دولت در مبارزه با  باندهای فساد اقتصادی که همواره از شعار های دکتر احمدی نژاد بوده و هست چگونه ارزیابی می کنید؟
دولت نهم و آقای رئیس جمهور در واقع جلوی رشد فساد اقتصادی را به خوبی گرفتند و آن را متوقف کردندحتی دست بزرگانشان را هم قطع کردند. درخصوص سیستم اداری اما ایشان نتوانستند پاکسازی لازم را انجام دهند . البته به نوعی بهتر شده است واقعاً آن سیستم رانت خواری و فساد عمیق اداری که بنظرم سرمنشأ آن سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت بود که رئیس جمهوری به درستی و با درایت خودشان تعطیل کردند.
سازمان میدیریت و برنامه ریزی در واقع سازمان رانت خواری بود. بنده خودم در آن زمان مدیر دانشگاهی بودم و در تعامل با سازمان ، و می توانم مواردی را در جهت اثبات این ادعا بیان کنم.
به هر حال انتظار ما این بود که این بدنه تسویه بشود که خوب انتظار زیادی محسوب می شد به دلیل اینکه ما مدیر مناسبی تربیت نکرده بودیم در این سالها و به همین دلیل آقای احمدی نژاد در این خصوص بستر مناسبی برای پاکسازی نظام مدیریتی ما نداشتند. ایشان یا باید مدیران بی تجربه را سرکار می گذاشتند یا از بعضی از همین مدیرانی که به عنوان مشکل یاد کردم و در سیستم بارور شده اند استفاده می کردند و مشخص بود که در هر دو صورت به دلیل نبود نیروهای متعهد تربیت شده این دولت به مشکلاتی خواهد خورد.
نظر شما درباره جوانگرایی در مدیریت دولت نهم چیست؟
به هر حال یکی از وظایف این دولت تربیت نسل جدید مدیران برای نسلهای بعد است که نزدیک و همراه با ارزشهای اسلامی و انقلابی باشند گرچه این نقد بر می گردد به دولتهای قبلی که نتوانستند انسانهایی در سطح مدیریت متناسب با انقلاب تربیت کنند.
نقش برخی رسانه ها را در راستای تخریب دولت نهم چگونه ارزیابی می کنید؟
این رسانه ها بیمار هستند. ما باید ببینیم چه کسی اینها را بیمار کرده است این هم خود باز می گردد به عدم نهادینه شدن فرهنگ دینی در جامعه.  بنده روی صحبتم با آن دولتهایی است که بعد از 30 سال نتوانستند فرهنگ انقلابی و اسلامی را طوری نهادینه کنند که دیگر رسانه و خبرنگارانی نباشند که چنین کارهایی را انجام دهند



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 154
کل بازدیدها: 924220

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]