سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سبک زندگی مینیمال را چگونه شروع کنیم - دریچه ای متفاوت در دنیای وب
...

سبک زندگی مینیمال برای هرکسی نیست؛ اما در این دنیای بی‌قرار و بی‌ثبات، خیلی از ما این نجوا‌ها را شنیده‌ایم که کم‌تر داشته‌ باشیم، کم‌تر خرج کنیم، کم‌تر انجام دهیم و کم‌تر نیازمند باشیم. راه به سوی مینیمال زندگی کردن از کجا آغاز می‌شود؟

ما راهنمایی برای نقشه‌ راهی به سوی سبک زندگی مینیمال را برای شما آماده کرده‌ایم. این مطلب به صورت عاجل و جادویی شما را یک مینیمالیست نمی‌کند. اما ایده‌های کلی درباره‌ی چگونگی آغاز این سفر را در اختیارتان قرار می‌دهد.

همه درباره‌ی کسانی که قدم‌های بزرگی برمی‌دارند و به صورتی دراماتیک به سمت زندگی مینیمالیستی افراطی می‌روند شنیده‌اید، آن‌هایی که هرچه دارند می‌دهند و در یک اتاق خالی و تنها با یک تشک و دفتر یادداشت زندگی می‌کنند. شما قطعاً می‌توانید این حرکت بزرگ را اجرا کنید، یا این که با آرامش در جستجوی سادگی بروید و از بالای این لیست با ما این مسیر را آغاز کنید.

برای خود هدفی شفاف، شخصی (و یک ضرب‌العجل‌) تعیین کنید

تعریف شخصی شما از یک خانه و سبک زندگی مینیمال چیست؟ این است که تعداد کمی از اشیاء را نگهداری کنید؟ اتاقی پر از خرت و پرت را که ماه‌هاست نگاه نکردید را مرتب کنید؟ این است که یاد بگیرید با کم‌تر زندگی کنید و چیز‌هایی که لازم ندارید نخرید؟ هیچ تعریف دقیقی برای زندگی درست مینیمالیستی وجود ندارد، همان طور که هر کس تعریف متفاوتی از سادگی و بدون استرس بودن دارد. برای خود زمانی صرف کنید تا تعریف خود را در این باره شکل بدهید. نمی‌دانید که چه چیزی را در زندگی نیاز دارید؟ به چیز‌هایی که دارید توجه کنید، چه چیز‌هایی به شما احساس زنده بودن می‌دهد، چیزی که برایش اهمیت قائل می‌شوید؛ حال می‌توانید دور چیزهای اضافه را خط بکشید (چه فیزیکی و چه فکری) و خود را در راه درست پیدا خواهید کرد.

یک هدف مشخص برای خود انتخاب کنید، و آن‌را به مراحل کوچک‌تر تقسیم کنید (به یاد داشته باشید که این مراحل را بنویسید) و برای هر مرحله یک زمان برای خود تعیین کنید. (نه فقط برای هدف نهایی) برای زمان‌بندی خود آلارم تعیین کنید تا حساب کار از دست‌تان درنرود. فقط هدف‌ها را ننویسید، دلایلی که می‌خواهید این‌گونه زندگی کنید را هم بنویسید (استرس کم‌تر، پول بیش‌تر، خرت و پرت کم‌تر در اسباب‌کشی بعدی‌تان، و یا هرچیزی که معنی خاصی برای شما دارد.)

تعین کنید که خانه‌ی شما چگونه در سبک زندگی مینیمال به شما کمک می‌کند

جستجوی شما برای زندگی ساده‌تر ممکن است شما را به یک خانه کوچک‌تر و ساده‌تر هدایت کند. این قدم سختی برای کسانی است که یا خانه دارند و یا اجاره کرده‌اند، اما غیرممکن نیست. دوباره، با هدف مشخص شروع کنید، مطمئن نیستید که چه می‌خواهید؟ سفر کنید و دنبال اقامت در خانه‌هایی با ابعاد متفاوت باشید. این کار به شما قابلیت تصور خودتان در این فضا را می‌دهد و آینده‌ی شما را مشخص‌تر می‌کند. شاید هم اندازه‌ی خانه‌ی شما مناسب باشد.

خلوت کنید!

خب کاملاً مشخص است، این سخت‌ترین مرحله برای کسی‌ است که دلبستگی فراوانی به زیاد بودن چیز‌هایش دارد. آرام و آسوده شروع کنید. اول از همه چیز‌هایی که مشخصاً نیازی به آن‌ها ندارید را دور بریزید و یا به دیگران اهدا کنید. در ادامه چیز‌هایی که فکر می‌کنید در چند ماه آینده نیازتان نمی‌شود را در جایی پنهان کنید تا به شما فرصتی بدهد که از آن‌ها فاصله گرفته و در نهایت از دست‌شان خلاص شوید. خود را تشویق کنید تا هرچه می‌توانید به رویای‌تان نزدیک‌تر شوید. به یاد داشته باشید که هرچه خلوت‌تر کنید و کم‌تر داشته باشید به شما کمک می‌کند که زندگی ساده‌تری داشته باشید و آزادی عمل بیش‌تری به دست آورید. لازم نیست که فقط با یک لپ‌تاپ و تخت زندگی کنید، باز هم می‌گویم که شما تصمیم می‌گیرید که یک زندگی ساده چه معنایی برای شما دارد.

خودتان را به ساده زندگی کردن عادت دهید

اگر شما عادت داشته‌اید که برای خودتان فضایی با آسایش فراهم کنید، احتمالاً آماده‌ی این که با سرعت به سمت سبک زندگی مینیمال پیش بروید نیستید. در نظر داشته باشید که کم کم باید آخر هفته‌ها و ماه‌های کم آسایش‌تری را داشته باشید و کم‌ کم لوکس بودن را کنار بگذارید (حتی یک اصلاح موی گران و یا قرارهای فیلم دیدن با دوستان) تا ببینید که از دست دادن چه چیز‌هایی اشکال ندارد و چه چیز‌هایی به شما احساس خوشحالی می‌دهد.

تمام مدت از خود بپرسید: آیا من به این نیاز دارم؟

<** ادامه مطلب... **>

قبل از این که کارت بانکی خود را بکشید از خود بپرسید آیا واقعاً به این نیاز دارم؟ و همیشه این‌ کار را بکنید. در ابتدا ممکن است عادت خرید شما را به‌هم بریزد، اما زمانی که این سوال در ذهن‌تان نهادینه شود کم کم خواهید فهمید که بیش‌تر چیز‌هایی که می‌خریدید را به هیچ وجه نیاز نداشتید.

دوباره استفاده کنید

عادت دیگری که شما را در راه زندگی ساده کمک می‌کند استفاده دوباره است. جعبه چیزی را برای استفاده در جای دیگر نگه دارید. یاد بگیرید که به جای جایگزین کردن، آن چیز را تعمیر کنید. از پارچه‌های کهنه برای ساختن چیز‌های دیگر استفاده کنید. و راه‌های خلاقانه پیدا کنید که به جای خریدن، از چیزی که دارید برای کار‌های دیگر هم استفاده کنید.

بر روی با کیفیت‌ترین‌ها سرمایه گذاری کنید

وقتی مجبورید (یا می‌خواهید) چیز جدیدی بخرید تمرکز خود را بر روی باکیفیت بودن آن بگذارید. یادتان باشد که چقدر بهتر است در خانه‌ای رویایی زندگی کنید که چیزهای دیزاین شده و با کیفیت دارد، در مقابل فکر کنید که خانه پر باشد از چیز‌های ارزان قیمت و بی‌کیفیت که لذتی‌ هم برای شما به ارمغان نمی‌آورد. و دوباره، شما مینیمال بودن را تعریف می‌کنید.

درباره این که چرا می‌خواهید مینیمال باشید شفاف باشید، و هر چند وقت یک بار به خود یادآوری کنید

مرتباً به مرحله‌ی اول بروید، مخصوصاً زمانی که همه‌ چیز سخت می‌شود. در این صورت شما قادر خواهید بود به یاد بیاورید که از اول چرا در این راه قدم گذاشتید.

خود را ببخشید و دوباره تلاش کنید

به عنوان کسی که سبک زندگی مینیمال را انتخاب می‌کند یک برابر و نیم زمان بیش‌تری خواهید داشت. من به شما قول می‌دهم که نیمی از زمان‌تان برای برنامه‌ ریزی بیش‌تر داشتن تلف می‌شود و بیش‌ترِ وقتی که کار می‌کنید در بند همین داستان است.
این طبیعت انسان است. اما اگر در این راه روزی از خواب بیدار شدید و خود را در احاطه‌ی چیزهای اضافی دیدید احساس شکست نکنید، شما تازه فهمیده‌اید که باز هم باید خانه‌ی خود را خالی کنید و دوباره برنامه ریزی کنید. دوباره به اولین مرحله بروید، نفس عمیق بکشید و دوباره تلاش کنید.



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 41
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 923343

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]