سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پاییز 93 - دریچه ای متفاوت در دنیای وب
...

مدت‌هاست از سال‌هایی که دختر‌ان بلافاصله پس از سن بلوغ به خانه بخت می‌رفتند و پسر‌ان حتی قبل از پایان مدرسه ازدواج می‌کردند، گذشته است. بطوری که در چند دهه اخیر، به مرور شاهد افزایش سن ازدواج در کشور بوده‌ایم. افزایشی که به گقته بسیاری از کار‌شناسان حوزه خانواده، سلامت روان افراد را تهدید می‌کند. به همین منظور، صدیقه خادم، کار‌شناس ارشد اداره سلامت روان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، طی یادداشتی به اهمیت ازدواج برای جوانان پرداخته است.

ادامه مطلب...

اضطراب‌ عبارت‌ است‌ از احساس‌ ناراحت‌ کننده‌ و مبهم‌ ترس‌، وحشت یا خطر با علتی‌ ناشناخته‌ که‌ بر فرد مستولی‌ می‌شود. برای‌ برخی‌ از افراد این‌ حالت‌ ممکن‌ است‌ ناگهانی‌ باشد و برطرف‌ شود، اما برای‌ برخی‌ دیگر این‌ حالت‌ به‌ صورت‌ مزمن‌ در می‌آید.

ادامه مطلب...

یک کارشناس ارشد روانشناسی اطفال در خصوص لجبازی کودکان گفت: کودک برای رسیدن به خواسته نابجایش حتی اگر لجبازی کرد، به گریه افتاد و با جیغ و داد و غلطیدن روی زمین سعی کرد توجه شما را برانگیزد، تحت هیچ شرایطی به خواسته‌اش توجه نکنید چرا که یاد می‌گیرد اگر چیزی می‌خواهد باید گریه کند.

فاطمه حسین‌زاده در گفت‌وگو با فارس در مورد نحوه برخورد با فحاشی در کودک یا رفتارهای بد وی، بی تفاوتی را بهترین راهکار بیان کرد و افزود: در صورتی که کودک دست به عملی زد که از نظر شما نامناسب است، سعی نکنید وی را تنبیه کنید یا برایش توضیح دهید کار بدی انجام داده است.

ادامه مطلب...

اولین هدف در این نوع دکوراسیون، ایجاد محیطی از هر جهت آرام است.

با توجه به شدت فشارهای روزانه، ایجاد محیطی آرام و کاملا آماده در خانه برای تمرکز و تمدد اعصاب ضروریست. برای این کار یک جای خاص که می‌تواند اتاق‌پذیرایی، اتاق‌خواب، حیاط یا باغ باشد را به محلی برای تمرکز خود اختصاص دهید.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/9/12

همانطور که همه ما می دانیم، نمی توانیم بدون اینکه اول خودمان را دوست داشته باشیم، کس دیگری را دوست بداریم. آیا می دانستید که عشق، یک انتخاب است؟ ما انتخاب می کنیم که دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم. به همین سادگی. اما من فکر میکنم که انتخاب “دوست نداشتن”، خودِ واقعی ما نیست. این خودِ دوست نداشتن در عصبانیت، قضاوت، خشم، کینه و همه آن چیزهایی که اجازه می دهیم در دوست داشتن ما دخالت کنند، غرق شده است. آسیب ها و زخم هایی که قبلاً خورده ایم را فراموش نمی کنیم. این زخم ها هستند که تعیین می کنند که باشیم و نسبت به افراد پیرامونمان چطور واکنش نشان دهیم. اختیار یک الکلی دست مشروب است و اختیار فرد زخم خورده دستِ کینه.

 

همسرم همیشه به من می گفت، “من تو رو دوست دارم ولی آن بیماری را دوست ندارم.” منظور او این بود که من را به خاطر آنچه که هستم دوست دارد نه آن فرد الکلی درونم. فرد الکلی درون من هم نمی توانست کسی را دوست داشته باشد. من آدمی خودخواه و سرد بودم. آنقدر غرق در اعتیاد درون خود بود که نمی توانستم هیچ محبتی به همسرم نشان دهم. افکارم تاحدی خراب بود که فکر می کردم این اوست که باید خودش را بیشتر وقف من کند.

اینگونه است که اجازه می دهیم احساسات و افکارمان، دوستداشتن ها و عشقمان را کنترل کنند. کسی که احساساتش او را کنترل می کند نمی تواند کس دیگری را دوست داشته باشد. متاسفانه، خیلی از ما نمی توانیم به خاطر احساسات منفیمان، کسی را به درستی دوست داشته باشیم. به خاطر همین است که می گویم کنترل اینکه چه چیز وارد قلبمان و مغزمان می شود خیلی مهم است.

در ازدواج هم خیلی از ما نمی توانیم به طرفمان عشق بدهیم تا زمانیکه می فهمیم این راهی که انتخاب کرده ایم تنها راه ممکن و بهترین راه نیست. احساسات باعث می شود چیزهایی در همسرمان ببینیم که موجب می شود به موشکافی او بپردازیم. اما موشکافی کردن احساسات و تجربه های همسر هیچ کمکی به این فرایند عشق ورزی نمی کند. اکثر زوج ها وقتی ادعا می کنند که همدیگر را دوست دارند، این دوست داشتن آن چیزی است که تصور می کنند، نه واقعیت. اینها عشق های دروغی و خودِ دروغی آنهاست. واقعی نیست.

ادامه مطلب...

نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 93/9/12

1. شاد باشیم
شاد بودن همیشه ارزشمند است، پس سعی کنیم خود را خوشحال و سرحال نشان دهیم تا خستگی را از تن شریک زندگی خود دور کنیم.

2. صبور باشیم
اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی‌دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم.

3. منطقی رفتار کنیم
مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی، مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی‌طرفانه قضاوت کنیم.

4. کم توقع باشیم
از همسرمان آن‌قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد.

ادامه مطلب...

.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 18
کل بازدیدها: 923658

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]