سفارش تبلیغ
صبا ویژن

توصیههای آرایشی برای خانمها - دریچه ای متفاوت در دنیای وب
...
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 93/1/7

http://khanomha.ir/wp-content/uploads/2014/03/a061450152213102a1.jpg

آرایش کردن نیز مثل هر کار دیگری ظرافت‌های خاص خود را می‌طلبد که بدون در نظر گرفتن آن‌ها آرایش ممکن است فقط یک فاجعه? بامزه باشد! به طور قطع منظور همه آدم‌ها و به ویژه خانم‌ها از آرایش کردن، زیبا‌تر شدن است اما این هدف مسلماً با نقاشی کردن صورت بدست نمی‌آید، بلکه آرایش باید طوری باشد که زیبایی‌های صورت را بیشتر جلوه دهد و نقاط ضعفی را که احتمالاً در صورت وجود دارند، محو کند.
این تصور که آرایش هر چه غلیظ‌تر و پررنگ‌تر باشد زیبا‌تر است، بی‌معنی و اشتباه است. شما می‌توانید با رعایت نکات کوچکی در مورد نحوه استفاده ازلوازم آرایش، به گونه‌ای ظاهر خود را زیبا‌تر کنید که نه تنها زننده نباشد بلکه طبیعی هم جلوه کند و چهره شما راشبیه عروسکی‌های پلاستیکی نکند.
کرم پودر:
کرم پودر معمولاً اولین ماده‌ای است که خانم‌ها برای آرایش کردن استفاده می‌کنند و اصطلاحاً به عنوان شناخته می‌شود. رنگ کرم پودر مورد مصرف باید کاملاً هماهنگ بارنگ صورت شما باشد و به هیچ وجه نباید رنگ پوست را تغییر ندهد. مغایر بودن رنگ کرم پودر مورد مصرف باعث می‌شود رنگ پوست صورت شما با رنگ پوست بقیه بدنتان تفاوت پیدا کند و دورنگه شوید! چارچوب گریم و آرایش را مطالع کنید.

برای انتخاب رنگ هماهنگ با پوست، بهتر است مقداری از کرم پودر را در امتداد خط فک وآرواره خود بمالید و رنگ آنرا در انعکاس نور طبیعی، مشاهده کنید. در صورتی که نتوانید بین رنگ پوست این قسمت از صورت و قسمت‌های دیگر چهره تفاوتی قائل شوید، شما رنگ صحیح را انتخاب کرده‌اید ولی در صورت مشاهده تغییر رنگ پوست صورت، باید انتخاب خود را تصحیح کنید. البته به طور کلی این قانون وجود دارد که کرم پودرهای بارنگ پایه زرد، بسیار طبیعی‌تر از رنگ‌های دیگر به نظر می‌رسند و برای هر پوستی از معمولی گرفته تا تیره، با توجه به درجه رنگ کرم زیبا هستند. در مقابل، سعی کنید از کرم پودری که پایه رنگ آن، صورتی است استفاده نکنید، چون با مالیدن این کرم‌ها به پوست، به نظر می‌رسد که ماسک به صورت خود زده‌اید و حالت بسیار مصنوعی دارد.
آرایش ابرو:
برای آرایش اجزای صورت از بالا‌ترین قسمت، یعنی ابرو‌ها شروع می‌کنیم. اولین نکته این است به طور کلی تاتو را توصیه نمی‌کنیم، هر چند این روز‌ها خیلی هم مد شده است. حتی بهتر است از کشیدن مداد ابرو، در داخل ابرو‌ها نیز خودداری کنید. درست است که پررنگ‌تر بودن ابرو‌ها نسبت به دیگر اجزای صورت باعث زیبا‌تر شدن چهره می‌شود، اما پررنگ بودن بیش از حد ابرو‌ها هم مصنوعی به نظر می‌رسد و هم باعث می‌شود چهره شما شبیه شخصیت‌های کارتونی شود. در تمام مراحل آرایش باید توجه داشته باشید نباید اجزای صورت به نحو غیرطبیعی آرایش شوند چون زیبایی آرایش، به محو بودن آن است. برای پر کردن ابرو‌ها بهتر است یک رنگ از سایه چشم خود را انتخاب کنید که هماهنگی بیشتری با رنگ طبیعی ابروهای شما دارد. یک برس ابرو را که تا حدودی نوک آن نازک‌تر از سایر قسمت‌هایش چیده شده بردارید و به به مورد نظر بمالید. سپس با چند ضربه، اضافات پودر سایه را از برس تکانده و برس را با ضربات آرام، داخل ابروی خود بمالید. این کار را از داخلیترین گوشه ابرو (تاج ابرو) شروع کنید و دقیقاً در امتداد خط طبیعی ابروی خود به سمت انتهای آن بروید. اگر تمام مراحل آرایش خود را در نور طبیعی و روشنایی روز انجام دهید نتیجه مطلوب تری نصیب شما می‌شود.
آرایش پلک‌ها:
اولین نکته در مورد سایه چشم است. اگر می‌خواهید آرایش ساده‌ای داشته باشید و تنها از یک رنگ برای آرایش پلک‌هایتان استفاده کنید، بهتر است از رنگ‌هایی مثل صورتی، قهوه‌ای سوخته و یارنگ بژ (قهوه ای- خاکستری) استفاده کنید، این رنگ‌ها به برس زدن اندکی احتیاج دارند و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانند زیبایی خاصی به پلک‌ها ببخشند.
خط چشم ، دومین کاریست که برای آرایش چشم ‌ها انجام می‌شود. کشیدن خط بر روی نیمی از پلک (بالا یا پایین) بهترین راه برای کوچک جلوه دادن چشم هاست که معمولاً با هدف کلی کشیدن خط چشم، مغایرت دارد. بنابراین برای درشت‌تر جلوه دادن چشم‌ها بهتر است از ابتدای خط رویش مژه‌ها تا انت‌ها (بر روی پلک بالا یا پایین و یا هر دو) خط کاملی بکشید یعنی دقیقاً از داخلیترین گوشه چشم تا خارجی‌ترین قسمت آنرا با خط چشم پوشش دهید. هنگام استفاده از ریمل نیز ابتدا مژه‌های گوشه داخلی چشم را ریمل بکشید و بعد به سمت مژه‌های خارجی پیش بروید.
آرایش گونه‌ها:
اگر می‌خواهید گونه‌های شما شبیه به نظر نرسد، بهتر است را به صورت افقی در امتداد گونه نمالید. برای مالیدن رژگونه ابتدا لبخند بزنید و بعد بر روی برجستگی‌های گونه‌ها، رژگونه را بر این ترتیب بمالید: ابتدا برس رژگونه را به طور مایل به سمت خط رویش موهای سر ببرید ودوباره برس را روی برجستگی گونه‌ها پایین بیاورید تا هم اضافات رنگ از گونه جدا شود و هم رنگ اندکی پخش شود.
آرایش لب ‌ها:
برای آرایش لب ‌ها، از رژ لب ی استفاده کنید که خیلی پررنگ نباشد، و رنگ متوسط داشته باشد. خط لب را بعد از استفاده رژ لب، بکشید. دقت کنید که خط لب خیلی پررنگ‌تر از رنگ رژلب نباشد. خط لب خیلی غلیظ نه تنها بلکه اصلاً هم زیبا نیست. برای اینکه رنگ خط لب شما زیبا و طبیعی باشد، از رنگی استفاده کنید که همرنگ و یا نهایتاً یک درجه تیره‌تر از رنگ رژلب شما باشد. در ضمن خط لب را دقیقاً روی خط طبیعی لب خود (خطی که سطح صورت را از لب جدا می‌کند) بکشید و اگر لب‌های شما کوچک هستند از نقاشی کردن لب خودداری کنید. بهترین روش برای درشت‌تر کردن لب‌ها کوچک، استفاده از رژلب‌هایی با رنگ متوسط (نه کم رنگ و نه پررنگ) و نیز استفاده از برق لب است. بهتر است بعد از کشیدن خط لب، با یک قلموی نازک، اندکی رنگ خط لب و رژ لب را با هم مخلوط کنید تا هم، رنگ به صورت یکنواخت بر روی لب‌های شما پخش شود و هر رنگ رژ و خط لبتان با یکدیگر چندان مغایرت نداشته باشند. آرایش اجزای صورت، در اینجا به پایان می‌رسد اما ممکن است پوست برخی افراد دارای لک‌هایی باشد که احتیاج به محو کردن داشته باشد.
دانستنی‌های دیگر:
در صورت وجود لک و یا حلقه سیاه دور چشم، این مرحله را بعد از استفاده کرم پودر بر روی پوست صورت انجام دهید. در بازار محوکننده‌هایی وجود دارند که برای محو کردن حلقه تیره زیر چشم استفاده می‌شوند. این کرم‌ها بهتر است یکی – دو درجه روشن‌تر از رنگ پوست شما باشد. این محصولا ت بیشتر برای کم رنگ کردن لکه‌هایی استفاده شود که بیشتر جلب توجه می‌کنند، اما راه بهتر برای محو کردن لکه‌های پوست، استفاده از‌‌ همان کرم پودر رنگ پوست است. کرم پودر باید به صورت غلیظ‌تر استفاده شود تا در ‌‌نهایت لکه‌ها نیز به رنگ طبیعی پوست در آیند. در ضمن بهتر است همواره از محوکننده و کرم پودر با استفاده کنید چون در این صورت امکان هماهنگ کردن آن‌ها با یکدیگر بسیار آسان‌تر خواهید بود. بعد از پوشاندن لک‌ها توسط کرم پودر، سعی کنید با ضربات آهسته انگشت خود بر روی پوست، تمام قسمت‌های پوست صورت را هم سطح کنید تا برجستگی بر روی پوست شما نمایان نباشد.



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 31
کل بازدیدها: 923316

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]