سفارش تبلیغ
صبا ویژن

20 ترفند ویندوز - دریچه ای متفاوت در دنیای وب
...
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 89/12/10

فرقی نمی کند که شما از ویندوز7، ویستا یا XP استفاده کنید زیرا در هر صورت این 25 ترفند باعث می شوند پی سی شما سریع تر و ایمن تر کار کند و حتی کار با آن برای شما تبدیل به نوعی تفریح شود.
ویندوز 7، بهترین سیستم عامل مایکروسافت تا به امروز بوده است. نسخه جدید این سیستم عامل، ارتقاءهای متعددی در رابط کاربری ( Aero Snap, Hello)، پیشرفت در حوزه شبکه سازی( Homegroupها)، پشتیبانی از صفحه لمسی( زنده باد پی سی های tablet) و بهترین تجربه ای که تا به حال در زمینه Windows Media Center حاصل شده ( پشتیبانی از ClearQAM) را در خود گنجانده است.
هرچند که مثل هر سیستم عامل دیگری، ویندوز 7 نیز می تواند از چند دست کاری( tweak) و تعدادی Add-on استفاده کند. ما در این مقاله، 25 توصیه و ترفند را فراهم کرده ایم که به شما کمک کنند ویندوز7 را سریع تر، ساده تر، ایمن تر و فرح بخش تر اجرا کنید. و از آنجائیکه بسیاری از افراد هنوز هم از ویندوز ویستا یا XP استفاده می کنند، با خواندن این مقاله متوجه می شوند که این توصیه ها با ویندوز آن ها نیز کار می کند.

ویندوز را سریع تر کنید، آیا ویندوز 7 واقعاً از ویندوز ویستا یا XP سریع تر است؟ تست های مختلف، نتایج مختلفی را نشان داده است اما تجربه کاربری شما به شدت به سخت افزار و برنامه های کاربردی که اجرا می کنید بستگی دارد. البته، با اجرای چند ترفند، شما می توانید کارآیی بهتری را برای کامپیوترتان به ارمغان آورید.

از نسخه 64 بیتی استفاده کنید( ویندوز ویستا و 7)
 

ویندوز، عاشق RAM است. هر چقدر مقدار حافظه بیش تری برای سیستم فراهم کنید، سیستم عامل به میزان کم تری به درایو دیسک سخت متکی خواهد بود. اما اگر بخواهید ویندوز بتواند بیش از 3 گیگابایت حافظه را آدرس دهی کند، باید نسخه 64 بیتی آن را اجرا کنید. اگر ویندوز7 را به عنوان یک ارتقاء برای سیستم عامل قبلی خریداری می کنید، باید یک دیسک نصب 64 بیتی را در جعبه آن پیدا کنید؛ نسخه 32 بیتی را کاملاً فراموش کنید. علاوه بر شناسائی RAM بیش تر، نسخه 64 بیتی ویندوز از پردازنده بهتر استفاده می کند و بهترین تجربه کاربری ویندوز را به شما ارائه می نماید.

 25 ترفندهای ویندوز

تزئینات اضافی را غیرفعال کنید( ویندوز ویستا و 7)
 

همه به تزئینات علاقه دارند اما استفاده از امکانات چشم نواز ویندوز، هزینه زیادی دارد خصوصاً در پی سی های قدیمی تری که از یک پردازنده تک هسته ای یا مقدار RAM اندکی استفاده می کنند. اگر شما به کارآیی بیش از پنجره های شفاف یا کنترل های متحرک و انیمیشن اهمیت می دهید، این افکت های بصری را غیرفعال کنید. Control Panel را باز کنید، visual را در فیلد Search تایپ کنید و بر روی Adjust the appearance and performance of windows کلیک نمائید. گزینه Adjust for best performance را انتخاب و سپس بر روی Apply کلیک کنید. پس از چند ثانیه، شما یک اینترفیس ساده از ویندوز مشاهده می کنید اما از پاسخ گویی سریع تر آن احساس لذت خواهید کرد. اگر ظاهر ویندوز بیش از حد ساده است، می توانید گزینه Custom را انتخاب کنید و سپس هریک از افکت هایی را که می خواهید، مجدداً بازیابی نمائید. فقط به خاطر داشته باشید: هرچقدر چیزهای بیش تری را فعال کنید کارآیی ویندوز بیش تر تحت تأثیر قرار می گیرد.

سیستم را سریع تر بوت کنید( ویندوز7، ویستا و XP)
 

آیا ویندوز 7 در مقایسه با سایر نسخه های ویندوز حقیقتاً سریع تر بوت می شود؟ اندکی. اما هرچه تعداد برنامه های نصب شده بیش تر باشد پی سی با سرعت کم تری بوت می شود( چیزی که برای تمام نسخه های ویندوز مصداق دارد). بسیاری از برنامه های کاربردی، ویندوز را مجبور می کنند آن ها را در Startup اجرا کنند، وضعیتی که بی شباهت به تعداد زیادی اتوموبیل که سعی می کنند وارد یک لاین واحد شوند، نیست.
برنامه Startup Delayer که در آدرس find.pcworld.com/64149 در دسترس قرار دارد یک ابزار عالی است که به برنامه های startupی که شما انتخاب می کنید دستور می دهد صبور باشند، سر جای خود بنشینند و کمی بعد اجرا شوند؛ مدتی بعد از این که مقداری از ترافیک اولیه راه اندازی ویندوز کاهش پیدا کرد. نتیجه نهایی این است که کامپیوتر شما بسیار سریع تر بوت می شود. این یوتیلیتی، لیستی از تمام برنامه هایی که وقتی شما سیستم راه اندازی می شود، آن ها نیز اجرا می گردند را ارائه می کند. به منظور تنظیم میزان تأخیر برای اجرای هریک از آن ها، کافی است آیتم مورد نظر را به نوار سفیدی که در انتهای پنجره قرار دارد بکشید. شما یک خط سفید مشاهده می کنید که نشان دهنده آن برنامه کاربردی است؛ برای افزایش یا کاهش مدت زمان تأخیر، این خط را به چپ یا راست بکشید. Startup Delay یک برنامه رایگان است و یکی از بهترین روش هایی است که ما برای سرعت بخشیدن به کامپیوترهایی که به کندی راه اندازی می شوند می شناسیم؛ حتی کامپیوترهایی که ویندوز 7 را اجرا می کنند.

تنظیمات مربوط به Power را دست کاری نمائید( ویندوز ویستا و 7)
 

استفاده از ویژگی power-management ویندوز کار مناسبی است اما شما نباید این کار را به قیمت از دست رفتن کارآیی انجام دهید. به عنوان مثال، اگر شما بر روی یک پی سی دسک تاپ کار می کنید( و یا از یک لپ تاپ متصل به پریز برق به عنوان دسک تاپ بهره برداری می نمائید) نیازی ندارید که دیسک سخت کامپیوترتان پس از گذشت 5 دقیقه خاموش شود یا پردازنده تان بعد از گذشت مدت زمانی که خودتان مشخص می کنید به حالت Idle برود و یا پخش ویدئویی که در حال تماشای آن هستید برای صرفه جویی در مصرف انرژی، بهینه سازی شود. از آنجائیکه شما قصد ندارید عمر باطری را بر روی این نوع کامپیوتر حفظ کنید، باید از حداکثر گزینه های کارآیی استفاده نمائید.
به طور پیش فرض، ویندوز ویستا و ویندوز 7 در حالت کارآیی Balanced یا متعادل عرضه می شوند. به منظور بهره برداری حداکثر از تمام امکانات این سیستم عامل ها، بر روی Start کلیک کنید؛ power را تایپ نمائید و Power Options را انتخاب کنید. گزینه High Performance Plan را انتخاب کنید( اگر این گزینه را مشاهده نکردید، بر روی Show additional plans کلیک کنید). حالا کامپیوتر شما با تنظیمات بهینه شده انرژی دسک تاپ کار می کند. اگر قصد دارید برخی از تنظیمات، نظیر مدت زمانی که دیسک سخت قبل از خاموش شدن باید منتظر بماند را تغییر دهید، بر روی Change plan settings>change advanced power settings کلیک کنید.

از شر نرم افزارهای اضافی خلاص شوید( ویندوز7، ویستا و XP)
 

تا همین امروز، بسیاری از سازندگان کامپیوتر اصرار دارند سیستم های جدید خود را با نرم افزارهای غیرضروری و ناخواسته ای که فضای ارزشمند دیسک سخت را اشغال می کنند و فرآیند راه اندازی کامپیوتر را کند می نمایند عرضه کنند. ما در مورد مجموعه های امنیتی که ممکن است به آن ها نیازی نداشته باشید، بازی هایی که شاید هرگز از آن ها استفاده نکنید و یوتیلیتی هایی که دردی از شما دوا نمی کنند حرف می زنیم.
این نرم افزارها را دور بریزید.شما می توانید به Control Panel بروید و بر روی Uninstall a program کلیک کنید و یا از یکی از یوتیلیتی های رایگان نظیر Revo Uninstaller که در آدرس find.pcworld.com/62049 در دسترس قرار دارد استفاده کنید. این ابزار نه تنها نرم افزارها را رفع نصب می کند بلکه فایل های به جا مانده و ورودی های رجیستری را نیز حذف می کند. فقط باید اطمینان پیدا کنید که چیزهای مهمی مثل Adobe Flash Player یا Microsoft.Net Framework را حذف نکنید.

 25 ترفندهای ویندوز

Performance Monitor را اجرا کنید( ویندوز7)
 

اگر به چارت ها، اعداد و مجموعه داده ها علاقه دارید، ویندوز7 همه ابزار مورد نیاز شما را در خود جای داده است. Performance Monitor، رد سخت افزار و برنامه های کاربردی شما را در زمان واقعی دنبال می کند و تمام انواع داده هایی را که می توانید بازبینی و مقایسه کنید، ایجاد می کند. این گزینه بیش تر با هدف استفاده مدیران سیستم در ویندوز7 گنجانده شده تا استفاده کاربران عادی؛ اما اگر می خواهید کارآیی سیستم خود را با سایر سیستم ها مقایسه کنید، می توانید از آن بهره برداری نمائید. برای دسترسی به Performance Monitor، کلید Windows را فشار دهید، perform را تایپ کنید و دکمه Enter را فشار دهید. از این جا به بعد شما احتمالاً به استفاده از فایل های Help نیاز خواهید داشت زیرا این ابزار، user-friendly نیست. برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه به آدرس find.pcworld.com/64151 مراجعه کنید.

Aero Peek Delay را بهینه کنید( ویندوز7)
 

Aero Peek، که یکی از جالب ترین پیشرفت های ویندوز7 محسوب می شود وقتی شما ماوس خود را بر فراز دکمه Show Desktop نگه می دارید، به طور موقت تمام پنجره های شما را شفاف می کند. اگر تنظیمات پیش فرض آن را بپذیرید، تقریباً یک ثانیه تمام طول می کشد تا این افکت عمل کند. اما چرا باید منتظر ماند؟ یک دست کاری کوچک در رجیستری می تواند شفافیت آنی را برای شما به ارمغان آورد.
برای ظاهر شدن منوی Start، دکمه Windows را فشار دهید، Regedit را در جعبه جستجو تایپ کنید و دکمه Enter را فشار دهید. سپس، در داخل رجیستری به کلید HKEY_CURRENT-USER\software\microsoft\windows\currentversion\explorer\advanced بروید. بر روی یک ناحیه خالی در ستون سمت راست کلیک کنید و سپس DWWORD(32-bit) Value را انتخاب کنید. در این فیلد، نام DesktopLivePreviewHoverTime را وارد کنید. به طور پیش فرض، ویندوز مقدار(.) را به آن اختصاص می دهد که دقیقاً همان چیزی است که شما می خواهید. پی سی را از نو راه اندازی کنید. دفعه بعد که ماوس را بر فراز Show Desktop نگه دارید، Peeking با اندکی سرعت بیش تر ظاهر می شود.

به Chrome سوئیچ کنید( ویندوز XP، ویستا و 7)
 

یک سؤال: پر کاربردترین برنامه کاربردی که در یک پی سی از آن استفاده می شود چیست؟ مرورگر وب. بنابراین نباید متعجب شد که یک راه برای سرعت بخشیدن به تجربه کار شما با ویندوز، سوئیچ کردن به سریع ترین مرورگر، یعنی Google Chrome است. همان گونه که قبلاً هم اشاره کرده بودیم، Chrome در مقایسه با Firefox 3.5، اینترنت اکسپلورر 8، Opera 10 و Safari 4 صفحات را با سرعت بیش تری بار می کند. این مزیت ممکن است فقط بین دو یا سه ثانیه باشد اما همین ثانیه ها هستند که ارزش دارند. ویندوز را ایمن تر کنید، آیا هنوز به دنبال دلیلی هستید که ویندوز XP را با ویندوز 7 عوض کنید؟ یک کلمه برای این سوئیچ کردن کافی است: امنیت. این سیستم عامل جدید در مقابله با آلودگی ها، متوقف کردن هکرها، و جلوگیری از حملات Phishing بهتر عمل می کند. و از سوی دیگر با کمک ابزار اضافی که در این جا به تشریح آن ها خواهیم پرداخت، شما می توانید آن را مثل یک Fort Knox دیجیتال، قفل کنید.

Microsoft Security Essentails را نصب کنید( ویندوز ویستا، XP و 7)
 

ویندوز ویستا به طور پیش فرض به همراه چند ابزار امنیتی نظیر دیواره آتش قدرتمند و Windows Defender که Spywareها را بلوکه می کند، ارائه می شود. در صدر همه این ها شما به یک برنامه ضد ویروس قدرتمند و خوب، برنامه ای که به سرعت بتواند در پس زمینه اجرا شود و سیستم شما را کند نکند، نیاز دارید. Security Essentails محصول مایکروسافت (find.pcworld.com/64078) یک محافظت زمان واقعی در مقابل ویروس ها و سایر انواع نرم افزارهای مشکوک فراهم می کند و تأثیر آن بر کارآیی کامپیوتر اندک و قابل اغماض است. Erik Larkin متخصص برنامه های ضد ویروس PCWorld معتقد است به جای استفاده از سایر یوتیلیتی های رایگان، باید از این برنامه استفاده کرد. به نظر می رسد که این برنامه جایگزین مناسبی برای پرداخت های سالیانه ای باشد که سایر برنامه های ضد ویروس از شما طلب می کنند.

 25 ترفندهای ویندوز

Web of Trust را نصب کنید( ویندوز XP، ویستا و 7)
 

عمل ظاهراً ساده کلیک بر روی یک لینک وب( حتی لینکی بر روی نتایج به دست آمده از جست و جو در سایت گوگل) می تواند منجر به آلودگی از نوع drive-by downloads کامپیوتر شما شود. آیا ترسناک نیست؟ اما شما چگونه می توانید مطمئن شوید که آیا کلیک کردن بر روی یک لینک، ایمن هست یا نه؟ برای یافتن پاسخ این سؤال، استفاده از Web of Trust که در آدرس find.pcworld.com/64152 قابل دسترس است و یک برنامه افزودنی به مرورگر وب محسوب می شود و در مورد سایت های ناامن به شما هشدار می دهد را تجربه کنید. این plug-in، آیکون های رنگی را به هر لینکی که موتور جست و جوی شما ایجاد می کند اضافه می نماید: رنگ سبز برای لینک های بدون اشکال و امن، زرد برای لینک هایی که با ریسک همراه هستند و قرمز برای لینک های خطرناک. شما همچنین می توانید بر روی هر یک از لینک ها کلیک راست کنید و برای اجرای یک چک ایمنی دستی گزینه View WOT scorecard را انتخاب نمائید. WOT رایگان و در مرورگرهای اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس قابل استفاده است. اگرچه آیکون های رتبه بندی آن مقداری به هم ریختگی را به برخی از صفحات وب اضافه می کند، ما استفاده از آن را برای هر کسی که به امنیت اهمیت می دهد قویاً توصیه می کنیم.

یک دیسک System-Repair ایجاد کنید( ویندوز7)
 

صبر کنید، قبل از این که یک کار دیگر با پی سی خود انجام دهید، جعبه ای که پی سی تان در آن قرار گرفته بود را بررسی کنید. آیا یک دیسک Windows 7 یا system recovery disc در آن وجود دارد؟ این روزها چنین چیزهایی کم تر معمول هستند اما امکان این وجود دارد که شما خودتان بتوانید آن را ایجاد کنید. و انجام چنین کاری حیاتی است زیرا اگر سیستم تان به هر دلیلی غیرقابل بوت شود، یک CD یا DVD Recovery تنها شانس و منبع شما خواهد بود.
خوشبختانه ویندوز 7 انجام این کار را بسیار ساده کرده است. کافی است یک CD یا DVD خالی و قابل نوشتن تهیه کنید، بر روی Start کلیک کنید، repair را تایپ نمائید و گزینه create a System repair Disc را فشار دهید( البته باید یک CD/DVD Burner داشته باشید). دستوراتی را که مشاهده می کنید دنبال نمائید و به خاطر داشته باشید که وقتی کارتان به اتمام رسید، اسم دیسک را بر روی آن بنویسید و آن را در جایی امن نگهداری کنید.
چنانچه به هر دلیلی پی سی شما دچار مشکل شد آن را با استفاده از این Repair Disc راه اندازی کنید. این دیسک در بردارنده مجموعه متنوعی از ابزار تشخیص و بازیابی است و به شما اجازه می دهد یک System Restore Point را برای کمک به بازگرداندن پی سی به حالت کاری قبل از خرابی ایجاد کنید. این دیسک را همین الان ایجاد کنید. اگر تا وقتی که دچار مشکل شوید صبر کنید، بسیار دیر شده است.

UAC را میزان کنید( ویندوز7)
 

User Account Control و دردسرهای مرتبط با آن را به خاطر دارید؟ حالا UAC در ویندوز 7 برگشته است و کارش را به خوبی انجام می دهد: هدف آن هنوز هم محافظت از شما در مقابل اجرای نرم افزارهای خطرناک یا جلوگیری از اعمال تغییرات غیرمجاز بر روی سیستم است. UAC هنوز هم می تواند اذیت کننده باشد. خوشبختانه حالا مایکروسافت کنترل هشدارها را به عهده شما گذاشته است. برای میزان کردن تنظیمات آن، بر روی Start کلیک کنید. account را تایپ و change user account control settings را انتخاب کنید. شما زبانه ای با چهار سطح هشدار مشاهده خواهید کرد. به طور پیش فرض، UAC حالا و در مقایسه با ویندوز ویستا مزاحمت کم تری دارد و تنها زمانی که برنامه ها بخواهند تغییراتی را اعمال کنند به شما هشدار می دهد نه وقتی که شما خودتان تغییراتی را بر روی ویندوز اعمال می کنید. آیا می خواهید UAC کاری به کار شما نداشته باشد؟ خوب زبانه را به سمت Never Notify بکشید!
ویندوز را ساده تر کنید، چه زمانی استفاده از یک سیستم عامل ساده است؟ وقتی به همان شکلی که شما می خواهید کار کند. در این جا به چگونگی ساده تر و اثربخش تر کردن حیات ویندوز اشاره می کنیم.

تمام برنامه های کاربردی تان را با هم ببندید( ویندوز XP، ویستا و 7)
 

آیا کار روزانه تان به اتمام رسیده؟ سعی نکنید برنامه ها را مستقلاً و تک تک ببندید. به جای این کار، همه آن ها را با یک کلیک بر روی آیکون Close All Windows ببندید. برخلاف عملکرد Show Desktop که همه پنجره های باز را به حداقل می رساند، Close All Windows که در آدرس find.pcworld.com/64153 در دسترس است تمام برنامه های در حال اجرا را به پایان می رساند. در مورد از دست رفتن کارهای تان نگران نباشید زیرا این برنامه مثل زمانی که بر روی علامت ضربدر قرمز رنگ بالای برنامه ها کلیک می کنید از شما سؤال می کند. برای این که بتوانید به بهترین نحو ممکن از این برنامه استفاده کنید آن را به نوار وظیفه Pin کنید. ( کاربران ویندوز ویستا و XP می توانند آیکون آن را به نوار ابزار Quick Launch اضافه کنند).

نوار وظیفه را حرکت دهید( ویندوز ویستا و 7)
 

مانیتورهای صفحه عریض برای تماشای فیلم و سازمان دهی پنجره ها در کنار هم بسیار عالی هستند اما در اغلب مواقع از فضای افقی صفحه نمایش به درستی استفاده نمی شود و در واقع این فضا به هدر می رود. چرا نوار وظیفه را به اطراف صفحه حرکت ندهیم؟ این موضوع ممکن است در نظر اول دیوانگی به نظر برسد( و برای عادت کردن به آن باید مدتی صبر کنید) اما از آنجائیکه صفحات وب و اسناد Word از بالا به پائین اجرا می شوند هرچقدر بتوانید فضای عمودی بیش تری در اختیار آن ها بگذارید بهتر است.

 25 ترفندهای ویندوز

با تغییر مکان نوار وظیفه به سمت چپ( یا راست) صفحه نمایش، شما فضای عمودی را برای کارهای روزمره تان آزاد می کنید و در عین حال از فضای افقی به هدر رفته صفحه نمایش به بهترین شکل ممکن استفاده خواهید کرد.
بر روی یک ناحیه خالی از نوار وظیفه کلیک راست کنید و علامتی را که نشان دهنده قفل بودن نوار وظیفه است بردارید. کاربران ویندوز ویستا ممکن است بخواهند عرض نوار وظیفه را با کلیک و کشیدن لبه سمت راست آن و به منظور بهتر دیدن لیبل های برنامه های در حال اجرا افزایش دهند. اما کاربران ویندوز 7 می توانند نوار وظیفه را به همان اندازه باریک نگهدارند زیرا این سیستم عامل جدید دیگر از لیبل های نوار وظیفه استفاده نمی کند.

پی سی خود را به یک Wi-Fi Hotspot تبدیل کنید( ویندوز7)
 

فرض کنیم شما یک کارت باند پهن بر روی لپ تاپ تان دارید اما هیچ راهی برای به اشتراک گذاشتن اتصال بی سیم آن با یک پی سی دیگر ندارید. یا ممکن است شما برای استفاده از سرویس اینترنتی Wi-Fi یک هتل، مبلغی پرداخت کرده باشید اما نمی خواهید برای اتصال سایر ابزاری که در اختیار دارید مجدداً پولی پرداخت کنید. در چنین وضعیت هایی شما به ( Connectifyfind.pcworld.com/64156) که یک یوتیلیتی هوشمند است و پی سی متصل به اینترنت شما را به معادل یک Wi-Fi Hotspot تبدیل می کند نیاز دارید. اگرچه در زمان نگارش این مقاله این یوتیلیتی در مراحل اولیه نسخه بتا به سر می برد اما بر روی سیستم های آزمایشی ما به خوبی کار می کرد. بعد از نصب برنامه، کافی است بر روی آیکون Connectify کلیک کنید، اتصال مورد نظر برای به اشتراک گذاری را انتخاب نمائید و سپس یک اسم و کلمه عبور برای شبکه بی سیم تان انتخاب کنید. حالا سایر ابزارتان را راه اندازی کنید و به دنبال اتصال جدید بگردید. به آن ملحق شوید، کلمه عبور را وارد کنید تا بتوانید از اینترنت استفاده نمائید. هرچند باید به خاطر داشته باشید به دلیل این که Connectify هنوز مراحل توسعه را پشت سر می گذارد ممکن است با هر وسیله ای به خوبی کار نکند. نکته مثبت در مورد این برنامه رایگان بودن نسخه بتای آن است اما ممکن است بعد از تکمیل، برای استفاده از آن مجبور به پرداخت هزینه شوید.

بعد از یک راه اندازی مجدد، برنامه های کاربردی را از نو بار کنید( ویندوز ویستا، XP و 7)
 

ویندوز ویستا، XP و 7 حداقل یک نقطه مشترک با هم دارند: همه آن ها شما را مجبور می کنند بعد از نصب وصله ها و ارتقاهای جدید، سیستم را از نو بوت کنید. بعد از انجام این کار شما فکر می کنید سیستم عامل آن اندازه هوشمند هست که برنامه های در حال اجرای شما را بازیابی کند؛ مثل مرورگرهای فایرفاکس و اینترنت اکسپلورر که بعد از یک Crach، برگه ها( Tabs) را بازیابی می کنند. اما نه چنین نیست. خوشبختانه برنامه بدون هزینه ( Cache My Workfind.pcworld.com/64155) می تواند برنامه های کاربردی شما را بعد از یک بوت مجدد باز کند. این برنامه علی الخصوص در مواردی که شما بنا به دلیلی از کنار کامپیوتر خود دور می شوید و ویندوز بدون این که از شما سؤال کند از نو بوت می شوید مفید است. این ابزار لیستی از تمام برنامه های Cacheable را که در حال حاضر در حال اجرا هستند ایجاد می کند. برنامه ای را که در نظر دارید مشخص و بر روی save کلیک کنید. این یوتیلیتی همچنین گزینه بازیابی پنجره های ویندوز اکسپلورر را در اختیار شما می گذارد که این هم یکی از مزایای این برنامه به شمار می رود.

 25 ترفندهای ویندوز

همه نرم افزارها را به یکباره نصب کنید( ویندوز XP، ویستا و 7)
 

خوب، شما سیستم عامل ویندوز7 را نصب کرده اید و حالا نیاز به نصب تمام نرم افزارهای مورد نیاز خود دارید. این کار تا حدود بسیار زیادی وقت گیر و دردسر ساز است؛ شما باید CDهای نصب را در داخل درایو بگذارید، نرم افزارها را از سایت های مختلف دانلود کنید و سپس در حالی که برنامه ها یکی پس از دیگری نصب می شوند باید جلوی کامپیوترتان منتظر بنشینید. باید یک راه حل ساده تر هم برای این کار وجود داشته باشد؛ بله خوشبختانه وجود دارد.

وقتی گزینه های مورد نظرتان را انتخاب کردید، بر روی Get Installer کلیک کنید تا یک فایل کوچک اجرایی دانلود شود. آن فایل را اجرا کنید و راحت بنشینید تا Ninite کارش را به انجام برساند. مدت زمان فرآیند نصب به برنامه انتخابی شما بستگی دارد. ما، چندین شامل نسخه آزمایشی Office 2007 Standard را که از قبل در اختیار داشتیم و حالا مجبور بودیم کلید امنیتی آن را تایپ کنیم انتخاب نمودیم و Ninite همه کارها را در عرض 10 دقیقه به انجام رساند. این موضوع باعث شده تا این سرویس تبدیل به یکی از ضروریات برای افرادی که قصد خرید یک پی سی جدید را دارند، شود.
Ninite(ninite.com) یک سرویس رایگان فوق العاده است که به طور اتوماتیک برنامه های پر طرف دار و رایگان را دانلود و نصب می کند. کافی است لیست 70 تایی برنامه های آن را مرور کنید و برنامه مورد نظرتان را مشخص نمائید. این سرویس آخرین و جدیدترین نسخه اغلب برنامه های محبوب نظیر Microsoft Security Essentails، iTunes، Firefox Skype، Picasa، OpenOffice و Steam را ارائه می کند.

نوار وظیفه را دست کاری کنید( ویندوز7)
 

Jump Listها، Pin کردن برنامه ها، پیش نمایش های بندانگشتی؛ نوار وظیفه ویندوز7 این امکانات فوق العاده را ارائه می کند. هرچند از آنجائیکه این « Windows» شما است، شما باید بتوانید نوار وظیفه را وادار کنید تا دقیقاً به آن شکلی که شما می خواهید عمل کند. اما برای انجام این کار به یک برنامه افزودنی نیاز دارید.

ویندوز را لذت بخش تر کنید: آیا به دنبال سرگرمی هستید؟ ویندوز7 دارای مجموعه ای از ترفندها برای سرگرم کردن شما است:Media و Windows Media Center sharing. دومی، در نسخه های Professional, Home Premium و Ultimate این سیستم عامل وجود دارد و فقط نسخه Starter فاقد آن است. در این جا به شما خواهیم گفت که چگونه می توانید از برنامه های کاربردی سرگرمی ویندوز حداکثر لذت را کسب کنید.
Enter 7 Taskbar Tweaker(find.pcworld.com/64154) یک ابزار رایگان است ... خوب اسم آن همه چیز را بیان می کند . این یوتیلیتی، شش نوع تنظیم برای نوار وظیفه ارائه می کند که در بین آن ها تنظیمی وجود دارد که وقتی بر روی یک برنامه در حال اجرا کلیک راست می کنید، Jump List را با منوی پنجره ای قدیمی جایگزین می کند. سایر گزینه های این یوتیلیتی شامل غیرفعال نمودن پیش نمایش های بندانگشتی، خاموش کردن گروه بندی پنجره، باز کردن( به جای Pin نمودن) فایلی که شما به نوار وظیفه یک برنامه کشیده اید، و چرخش در بین پنجره ها در زمانی که شما بر روی یک دکمه گروه بندی شده کلیک چپ می کنید می شود. چیزی که توجه ما را به خود جلب کرد استفاده از دکمه وسطی ماوس برای بستن یا فوکوس بر روی یک پنجره به جای باز کردن یک نمونه جدید از یک برنامه بود.

کاغذ دیواری را به صورت خودکار عوض کنید( ویندوز7)
 

آیا جالب نیست هربار که پی سی خود را روشن می کنید یا در فواصل زمانی مشخص در طول روز، ویندوز با یک کاغذ دیواری جدید به شما خوش آمد بگوید؟ ویندوز7 این کار را امکان پذیر ساخته است.
دکمه Windows را فشار دهید؛ background را تایپ و سپس بر روی Change desktop background کلیک کنید. به طور پیش فرض، ویندوز پس زمینه های خودش را به شما نشان خواهد داد اما شما می توانید با کلیک بر روی لیست پائین افتادنی Picture Location یا انتخاب Browse برای انتخاب عکس ها از پوشه های موجود بر روی دیسک سخت، تصاویر مختلفی را نظیر آن هایی که در کتابخانه تصاویر شما وجود دارند انتخاب کنید.
اگر قصد دارید تمام عکس های نمایش داده شده را برای تعویض کاغذ دیواری انتخاب کنید، گزینه Select All را انتخاب کنید و یا بر روی چک باکس کنار هریک از عکس ها کلیک کنید تا برای تعویض کاغذ دیواری انتخاب شوند. سپس بر روی Change picture every کلیک و فواصل زمانی مورد نظرتان را بر روی 30 دقیقه، 1 روز یا هر چیز دیگر تنظیم نمائید. در آخر بر روی Save changes کلیک کنید.

تم ها را دانلود کنید( ویندوز7)
 

مایکروسافت، ویندوز7 را با مجموعه ای از تم های Aero، بسته های کاغذ دیواری، صداها و پالت های رنگی فوق العاده انباشته است. برای مشاهده این مجموعه متنوع، کلید Windows را فشار دهید، Theme را تایپ کنید و بر روی Change the theme کلیک کنید. شما می توانید چیزهایی که در این جا وجود دارد را مرور کنید و یا بر روی get more themes online برای رفتن به Personalization Gallery مایکروسافت find.pcworld.com/64157 کلیک کنید. این گالری، در بردارنده حدود یک دوجین تم، به علاوه 20 تم بین المللی است. شما همچنین دستورالعمل هایی برای ساخت تم های مورد نظر خودتان و یا شخصی سازی تم های موجود پیدا می کنید.



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 10
کل بازدیدها: 923290

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]